Ofte stillede spørsmål

Ofte stillede spørsmål

Nej, vi har kun online salg og vores varer afsendes fra et centrallager i Oslo. Det er derfor ikke muligt af afhente varer i en butik eller lager.

Varer på lager pakkes derimod samme dag som du bestiller, hvis ordren afgives inden kl. 14.00.
Forventet leveringstid 2-3 dage.

Såfremt du ønsker at betale med MobilePay, så kan vores Kundeservice hjælpe dig men at placere ordren og gennemføre bestillingen. Du vil da modtage en anmodning fra MobilePay på din mobiltelefon som du skal bekræfte, før ordren bliver gennemført.

Ønsker du at betale med Klarna er det ikke muligt at bestille via kundeservice. Det skyldes, at du
i bestillingsprocessen skal give følsomme oplysninger i forbindelse med betaling.

Vores webshop er et krypteret websted, der sikrer en sikker handel.

Kundeservice kan derimod selvfølgelig hjælpe med besvare spørgsmål som måtte
opstå undervejs ved bestilling via Klarna i vores webshop.

Førprisen er den pris som er overstreget på produktsiden. Det giver grundlaget for procentværdien til venstre og viser, hvor meget du sparer ved at købe den givne model frem for at købe en telefon til den anbefalede salgspris.
Førprisen afspejler således producentens anbefalede salgspris som er oplyst direkte fra producenten.

Hvis ordren endnu ikke er pakket, kan vi i nogle tilfælde ændre farve eller slette dele af ordren. Hvis der er behov for større ændringer, kan vi dog annullere ordren, så du kan bestille igen. Efter at varen er leveret, har du 30-dages fortrydelsesret, hvor du kan vælge at returnere varen. I princippet vil det ikke være muligt at bytte varer, men du kan bestille de rigtige varer efter en godkendt fortrydelsesret.

Nej det er ikke muligt. Ordrer behandles med det samme. Det er således ikke muligt at udføre en samlet levering af forskellige ordrer. Hvis du derimod kontakter kundeservice hurtigt efter bestilling, er det muligt, at ordrerne kan annulleres, så du kan placere en ny komplet ordre for at sikre en samlet levering. Dette forudsætter, at ordren endnu ikke er blevet behandlet.

Hvis du har betalt med VISA / MasterCard eller MobilePay, vil det være muligt at ændre til en anden leveringsadresse. Dette er dog kun muligt, før varen er pakket og sendt, så vi anbefaler, at du kontakter os hurtigt vedr. ændringer i leveringsadressen.

Nej, vi leverer kun til adresser i Danmark, undtaget er Grønland og Færøerne.

Såfremt ordren endnu ikke er pakket, kan du kontakte kundeservice, der kan foretage annulleringen. En færdigpakket ordre kan ikke annulleres. Efter at varen er leveret, har du et 30 dages returret, hvor du kan vælge at returnere varen. Hvis du ønsker en hurtigere behandling, kan du nægte modtagelsen af pakken på posthuset i stedet for at afhente pakken og returnere den i en ny forsendelse. Hvis vi modtager pakken direkte fra posthuset, vil behandlingstiden gå hurtigere.

Nogle gange kan der ske fejl så der leveres en forkert varer i forhold til aftalen. Dette retter vi selvfølgelig hurtigst muligt. Hvis du har modtaget en anden vare end den, du har bestilt, er det vigtigt, at du kontakter vores kundeservice hurtigst muligt, så vi kan arrangere returnering og afsendelse af den korrekte vare.

En sjælden gang sker det desværre at en pakke forsvinder under forsendelsen. Alle vores forsendelser sendes med et sporingsnummer / track and trace. Sporingsnummeret kan findes på ”min side”. Hvis du har mistanke om, at dette er sket med din levering, bedes du kontakte vores kundeservice, som vil sørge for at vi sender dig en ny varer hurtigst muligt.

Vi har gavekort!

For at kunne handle i vores webshop, er det påkrævet, at din browser accepterer cookies. Cookies er små tekstfiler, der midlertidigt gemmer oplysninger på din computer.

Filen bruges f.eks. til at gemme loginoplysninger, huske indhold i indkøbskurven eller registrere, hvor brugeren bevæger sig på siderne. Dette giver os mulighed for bedre at tilpasse siderne til hver enkelt bruger. Det er derfor ikke et program, og kan derfor ikke beskadige din computer.

Se dokumentationen til din browser for oplysninger om, hvordan du aktiverer / deaktiverer cookies.

Vores varer er fremstillet til brug i Europa og bør derfor fungere optimalt i denne region. Kontakt gerne kundecenteret, hvis du har spørgsmål i forbindelse med dette. Vi anbefaler dog at kontakte producenten direkte for at få yderligere oplysninger om eventuelle regionale begrænsninger. Hvis du har spørgsmål til omkostninger vedrørende mobiltelefonbrug i udlandet, kan du kontakte din mobiloperatør for at få flere oplysninger omkring dette.

Nej, vi kan desværre ikke modtage din gamle mobiltelefon/tablet.

Hvis din gamle mobiltelefon/tablet stadig fungerer, kan du bruge den som reserve, give den væk til nogen eller sælge den privat.

Mobiltelefoner/tablets er klassificeret som E -affald, hvis de ikke fungerer, skal de indleveres på en genbrugsplads for sikker bortskaffelse.

Tilstand

Produkttilstand og klassificering

Selv om Teleoutlet.no er en forhandler som selger mest brukte / nesten nye varer så har vi også et utvalg av helt nye produkter. En mobiltelefon som er klassifisert som «Helt ny» kommer direkte fra produsenten i forseglet salgspakke. De er i akkurat samme stand som du ville fått om du kjøpte en ny vare direkte fra produsenten eller i andre butikker på nett eller over disk hos fysiske forhandlere i Norge.

Denne kategorien er for deg som ønsker å gjøre et kjøp som oppleves som fabrikknytt, men til redusert pris. "Som ny" betyr at telefonen er helt ny, men at forseglingen har vært brutt. Den har blitt returnert fra en av de norske mobiloperatørene, som oftest fordi kunden har benyttet seg av angreretten. Leveres komplett i originalemballasje. Selges med 2 års garanti.

I denne kategori finder du modeller, som vi lige har vurderet som "som ny" stand.

Det betyder, at telefonerne er meget pænt brugt og fremstår som nye telefoner. Vi garanterer over 90% batterikapacitet på alle Grad A-telefoner. Se mere om, hvad det betyder under "Hvordan er batterikapasiteten på mobiltelefonene?" nedenfor.

Telefonerne i denne kategori er til dig, som ønsker at købe en telefon uden synlige brugsmærker, men samtidig gøre et ekstra
godt køb.

Telefonerne leveres uden original emballage, oplader og ørepropper, men med 2 års garanti og uden binding.

I denne kategori er der yderligere penge at spare for dig som kunde. Dette er telefoner, som er meget pænt brugt, og som kan
indeholde nogle små ridser / brugsmærker, som kun kan ses tæt på.

Alle Grad B-telefoner sælges uden original emballage, oplader og ørepropper. Alle funktioner er testet og skal selvfølgelig fungere optimalt.

Telefonerne leveres uden salgspakke, oplader og ørepropper, men med 2 års garanti og uden binding.

I denne kategori er der kraftigt reduceret pris og meget at spare for dig som kunde.

Telefonerne kan have nogle større ridser / små buler på rammen. Dette er kun kosmetisk og har ingen betydning for
funktionaliteten.

Telefonerne leveres uden original emballage, oplader og ørepropper, men med 2 års garanti og uden binding.

Batteriets tilstand kan variere en smule, men alle telefoner, som vi sælger, skal have over 85% kapacitet af ny tilstand.

Hvad betyder det?

Når batteritilstanden reduceres, kan det samme ske med evnen til maksimal ydelse på mobiltelefonen. Hvis batteritilstanden er over 80%, vil telefonen kunne yde maksimalt. Det betyder, at telefonen kan yde som om batteriet var
helt nyt.

I graderingerne ovenfor tager man ikke hensyn til grundlaget for brugstid / ladesykluser eller batteritilstand, kun den ydre
tilstand afgør, om telefonen placeres i grad A, B eller C. I kategorien "Som ny" skal batteriet være næsten fabriksnyt. I kategorien "Helt ny" er batteriet helt nyt.

Læs mere om kategorierne på telefonen længere oppe på siden.

2 års garanti betyder, at du får dækket reparation / ny vare, hvis den vare, du modtager, har fejl / mangler, der ikke skyldes forhold på købers side. Skulle du være så uheldig at modtage en vare med en defekt, der opdages indenfor 2 år efter modtagelsen, skal du bare kontakte vores kundeservice, så hjælper vi med et forslag til løsning af udfordringen. Bemærk, at garantien kun gælder ved brug af et autoriseret værksted efter aftale med Teleoutlet. Hvis du vælger at bruge et uautoriseret værksted, sker dette på egen risiko. I så fald bortfalder garantien.

Hvorfor købe brugt?

Miljøet
Mobiltelefoner, der er købt helt nye fra forretninger i Norge, returneres løbende. I stedet for at kassere dem, har vi fundet en løsning, hvor varerne kan sælges igen til en meget lavere pris. Genbrug er In, og ved at købe en brugt mobiltelefon bidrager du som kunde til at passe på miljøet!

Prisen
Det er netop prisen, der gør dette til en god handel for dig som kunde. Hos os kan du få mobiltelefoner af de fleste typer til en meget attraktiv pris. Sortimentet og tilgængeligheden af ​​de forskellige modeller vil variere alt efter, hvad vi løbende modtager af returnerede varer. Prisen sammen med udvalget vil variere afhængigt af hvilken kategori varen har.

Det er lige så sikkert som at købe en ny
For dig som kunde er det lige så sikkert at købe brugte mobiltelefoner som nye. Vi overholder fortrydelsesretten og forbrugerloven, når vi sælger varer til forbrugere. Det er ligegyldigt om varen du købe er helt ny eller brugt. Alle vores telefoner sælges indenfor de gældende lovbestemmelser for fjernsalg i Danmark. Hvis du vil læse mere om dine lovpligtige rettigheder som forbruger, kan du gøre det her:

Relevant lovgivning:
Forbrugeraftalelovens §§ 18-25 (fortrydelsesret) link: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2013/1457 Købelovens §§ 72-87 (forbrugerkøb), herunder fx § 76 (mangler ved varen), § 78 (køberens mangelsbeføjelser) og § 83 (reklamationsfristen) link: https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2013/1457)

Kvalitetskontrol

Alle brugte mobiltelefoner skal godkendes i vores kvalitetskontrol, før de kan videresælges i vores webshop. Her kontrolleres telefonen grundigt, både teknisk og æstetisk, men bemærk, at der kan forekomme mindre slitage.

Kvalitetskontrollen indebærer blandt andet kontrol af:

• Tænd- / sluk knap

• Mobiltelefonens taster og touchskærm

• Netværk og Wi-Fi forbindelse

• Kamera (for og bag)

• Højtalere og mikrofon

Derudover har vi kontrolleret:

• telefonen er nulstillet og alt indhold er slettet

• telefonen ikke er operatør låst

• telefonen har ikke væsentlig skade (revner, buler,
store ridser)

• at telefonen ingen fugtindikatorerne har (ingen væskeskader)

Kvalitetskontrollen udføres af vores teknikere og i henhold til producentens retningslinjer. Hvis der har været en reparation på telefonen, er reparationen blevet udført af et autoriseret værksted. Det betyder, at værkstedet er godkendt af producenten til at udføre reparationer og at der kun er brugt originaldele til reparationer. Som med HELT NYE telefoner har du også 2 års garanti.

Firma oplysninger

Teleoutlet blev etableret i 2015 som en separat afdeling under One2cel AS, som er en afhængig forhandler af mobiltelefoner og tilbehør på vegne af vores partnere. One2cel AS blev etableret den 1. juni 2010 og har hovedkontor med lager i Oslo. One2cel er en uafhængig tjenesteudbyder, og vores partnere er konkurrenter med hinanden. Vi er afhængige af tillid til samarbejdet og værdsætter integritet på alle niveauer. Vores produkter og tjenester er udviklet og tilpasset vores partneres ønsker og behov. Tillid er vigtigt og vi har opbygget denne, sten efter sten, siden vores begyndelse i 2010. One2cel er meget engageret i at behandle alle vores kunder på en professionel måde. Når du kontakter os, kan du være sikker på, at din henvendelse vil blive behandlet med vores største opmærksomhed. Vi vil altid gerne give dig som kunde en positiv oplevelse, når du er i kontakt med os.

Vi pakker og sender varer ud af vores lager i Alnabru hver eneste dag. Hvis du afgiver din ordre indenfor fristen, pakker vi og sender din ordre til dig samme dag - så længe den er på lager. Du vil også modtage en estimeret leveringstid ved bestilling i netbutikken, hvor du også kan vælge det ønskede leveringssted. Vi sender pakkerne som sendes med Posten / Bring som klimaneutrale servicepakker.  Det betyder, at du som modtager, modtager sporingsoplysninger/track and trace pr mail og sms og hvis du evt. har downloadet Postens sporingsapp, automatisk får registreret din pakke der, så længe dit mobilnummer er registreret i ordren. Når pakken er ankommet til dit lokale indsamlingssted, får du besked om dette, så du kan afhente pakken indenfor afhentningsstedets åbningstider.


Fragtomkostninger Forsendelses-/ leveringsomkostninger er angivet i bestillingsprocessen, før ordren bekræftes i webshoppen. Hvis du har yderligere spørgsmål til levering af varer fra os til dig, er du naturligvis velkommen til at kontakte vores kundeservice for at få hjælp.

Teleoutlet tilbyder følgende betalingsalternativer

Klarna:

• Kortbetaling med Dankort, VISA og MasterCard

• Udskydelse af betaling i 3 måneder

• Afbetaling fra 3 - 36 måneder for beløb over 2.500 kr.

• Faktura, med 14 dages betalingsbetingelser (baseret på
godkendt kreditvurdering)

• Kontoaftale, afdrag i dit eget tempo

Derudover kan vi tilbyde betaling med MobilePay.

Betaling med kort er sikker og let. Vi accepterer Dankort, VISA og MasterCard som betalingskort. Du indtaster dit kortnummer, udløbsdato og bekræftelseskode (CVV2) på bagsiden af ​​kortet, og betalingen er gennemført. Vi arbejder sammen med Klarna for at sikre en hurtig behandling af dine kortoplysninger gennem meget sikre rutiner. Ingen kan se dit kortnummer gennem betalingsprocessen.

Autorisation / Reservation
Når du afgiver en ordre hos os, foretages en autorisation på dit kort. Det betyder, at vi kontrollerer, at kortet er gyldigt og at der er dækning for købet. Vi tager derefter en reservation for det beløb, du handler for. I reservationsperioden er pengene stadig på dit kort, men de er forbeholdt One2cel, så længe ordren behandles.

Annullering af ordre
Hvis du annullerer en ordre, annulleres reservationen og pengene frigives tilbage på dit kort (normalt indenfor 5-7 arbejdsdage). Det er først, når vi har pakket varerne og klargjort pakken til forsendelse, at pengene overføres fra dit kort til os.

Forbehold
Vi forbeholder os retten til at foretage kontroller i forbindelse med korttransaktionen når vi finder det nødvendigt, herunder afslag på levering uden yderligere begrundelse, hvis de angivne kortoplysninger ikke kan verificeres.

Kreditering
I tilfælde af kreditering af hele eller dele af en ordre, der oprindeligt blev betalt med Visa / MasterCard, vil tilbagebetalingen blive foretaget til det samme kortnummer som blev brugt ved købet. Vi kan ikke indbetale på en bankkonto.

Tilbagebetaling af penge i tilfælde af annullering af køb på grund af forsinket levering og i tilfælde af klage finder sted indenfor 14 dage.

Personvern

Vi gemmer ingen oplysninger om dit kreditkort. De oplysninger, du afgiver ved online betaling, vil kun blive knyttet til den ordre, du udfører.

Kontakt vores kundeservice på telefon 44 50 70 90 eller e-mail info@teleoutlet.dk

Fortrydelsesret og 30 dages returret

Hvis du fortryder et køb hos os, gælder fortrydelsesretten. Vi ønsker, at håndteringen skal være så enkel som muligt for begge parter. I tilfælde af et fortrudt køb har sælger og køber nogle forpligtelser, der skal overholdes indenfor bestemmelserne i fortrydelsesretten. Vi sender oplysninger til alle vores private kunder, via e-mail, om fortrydelsesretten og fortrydelsesret for hvert køb, der foretages hos os. Vi anbefaler, at du passer på varen og den originale emballage, hvis du vil returnere varen trygt og sikkert. Teleoutlet tilbyder nu 30 dages returret!

For at kunne returnere varen, skal varen være i uændret stand og mængde, som da vi sendte den til dig. Varerne skal være forsvarligt indpakket, så de ikke bliver skadet på vej retur til os. Emballer varen godt ind. Du er som kunde ansvarlig for, at varerne kommer intakt frem og bærer dermed risikoen hvis produktet bliver beskadiget, under transporten tilbage til os. Bemærk, at den originale emballage ikke må bruges som forsendelses emballage / karton. Varen skal være komplet ved returnering, hvilket betyder, at tilbehør, produktemballage, indvendig emballage osv. skal være inkluderet i returneringen. Vi forbeholder os retten til at foretage en værdiforringelse svarende til enhver ændret tilstand af produktet ved modtagelse hos os. I tilfælde af at produktet er skræddersyet eller specielt tilpasset til en bestemt kunde, gælder bytteretten, åbent køb eller fortrydelsesret ikke. Ved godkendt returnering refunderes købsprisen til dig som kunde. Tilbagebetalinger foretages til den konto, der er angivet til betaling indenfor 14 dage efter modtagelse af din retur. I vores åbningstid kan give os oplysninger om, at du fortryder dit køb.

Mandag - fredag kl. 0900 – 1600
Lørdag, søndag og helligdage er der lukket.

E-mail: info@teleoutlet.dk

Telefon: 44 50 70 9

Fortrydelsesretten giver sælger ret til at opkræve kunden, hvis produktet har været udsat for en værdiforringelse som følge af brug ud over hvad der er nødvendigt for at bestemme produktets art, egenskaber eller funktioner. Fortrydelsesretten gælder kun for forbrugerkøb. Fortrydelsesretten kan derfor ikke bruges af virksomheder eller andre, der har fungeret som led i en forretning.

Relevant lovgivning: Forbrugeraftalelovens §§ 18-25 (fortrydelsesret)

Service og reklamation

Reklamation – Købeloven
Relevant lovgivning: Købelovens §§ 75 a-77 b (mangler), købelovens §§ 78-79 (køberens mangelsbeføjelser), købelovens §§ 81-86 (reklamation over mangler), Forældelseslovens § 3, stk. 1 (forældelsesfrist).
Hvis der opdages fejl eller mangel, skal køber indenfor rimelig tid efter, at han eller hun har opdaget eller burde have opdaget det, meddele sælgeren, at han eller hun vil påberåbe sig fejlen (reklamation). Fristen for at reklamere er dog ikke kortere end to måneder fra det tidspunkt, hvor køber opdagede fejlen. Reklamationen skal ske senest to år efter kunden overtog produktet. Hvis forbrugeren ikke reklamerer i tide, er retten til at kræve manglen tabt. En mangel, der opstår indenfor seks måneder efter, at forbrugeren overtog produktet (normalt leveringstidspunktet), formodes at have eksisteret på tidspunktet for risikooverførslen. Meddelelse om fejl og mangler i produkterne kan meddeles mundtligt eller skriftligt til os. Af bevismæssige årsager anbefaler vi, at klagen altid fremsendes skriftligt til os. Under visse betingelser skal du vælge mellem udbedring eller ombytning. Kræv annullering, hvis defekten er betydelig (forudsat at varen er i samme stand og mængde. Hvis kriterierne for annullering af købet er i overensstemmelse med klagereglerne i lov om forbrugerkøb, skal det aftalte beløb og eventuel forsendelse refunderes indenfor 14 dage efter, at varen blev registreret modtaget af os.

Hvis sælgerens udbedring eller ombytning vil medføre, at forbrugeren bliver udelukket fra at bruge produktet i mere end en uge (vi fortolker dette som at produktet er blevet registreret ind på One2cels lager), har forbrugeren på visse betingelser ret til at kræve et erstatningsprodukt til rådighed for sælgers regning. Som hovedregel er sælger ikke berettiget til at foretage mere end to forsøg på udbedring eller ombytning for den samme defekt.

Hvis der ikke er en fejl, kan sælger kun kræve betaling for undersøgelser, der har været nødvendige for at afgøre, om der er en defekt, og betaling for reparation af produktet, hvis sælgeren udtrykkeligt har gjort forbrugeren opmærksom på, at han eller hun skal dække en sådan omkostning.

Sælger følger Forbrugerklagenævnets
afgørelser i tilfælde af en tvist.

Få nyheter og tilbud først

Få nyheter, tilbud og informasjon om give-aways før alle andre.